Endoskopi

GASTROSKOPİ (ÖZOFAGOGASTRODUODENOSKOPİ)

Prof.Dr.Ahmet Dobrucalı

Gastroskopi nedir?

Özefagogastroduodenoskopi (Üst gastrointestinal sistem endoskopisi veya gastroskopi olarak ta adlandırılır) yemek borusu, mide ve onikiparmak barsağının iç yüzünün esnek ve bükülebilir ince bir boru şeklinde bir alet olan gastroskopla incelenmesidir. İşlem sırasında gerek görüldüğünde histopatolojik inceleme için doku örnekleri alınabilir (biyopsi), Bu işlem sırasında ağrı hissedilmez. İşlem süresi yaklaşık 15 dk. kadardır.BT16

Gastroskopi sırasında ağrı duymamanız ve kendinizi hissetmeniz için kolunuza takılacak bir kanül yoluyla uyku verici ve gerektiğinde ağrı kesici ilaçlar verilecektir. Bu ilaçlar nedeniyle işlem sonrasında da uyku hali devam edebileceğinden gastroskopiye size yardımcı olabilecek bir kişi ile birlikte gelmeniz, işlemin yapıldığı günün geri kalan saatlerinde dikkat gerektirecek işleri yapmamanız (otomobil veya herhangi bir makine kullanmak gibi.) ve alkol almamanız tavsiye edilir. En doğrusu evinizde dinlenmenizdir. Ertesi gün normal günlük yaşamınıza dönebilirsiniz.

Gastroskopiye hazırlık

Aşağıdaki bilgileri dikkatle okuyun ve uygulama konusunda sorularınız olursa mutlaka doktorunuza danışın. İşlemin sağlıklı yapılabilmesi için midenizin tamamen boş olması gerekmektedir. Gastroskopi saat 15:00 den önce yapılacaksa önceki gün akşam yemeğini en geç 20:00 da bitirmeli ve işlem günü sabah hiç bir şey yememelisiniz, sedece az miktarda su içebilirsiniz. Gastroskopi saat 15:00 den sonra yapılacaksa işlem günü sabahı saat 07:00 de hafif bir kahvaltı yaptıktan sonra gastroskopi yapılıncaya kadar hiç birşey yememelisiniz, sadece az miktarda su içebilirsiniz. Bu tür bir hazırlık her hasta için uygun olmayabilir, doktorunuz size göre değişik bir hazırlık planı düzenleyecektir.

Herhangi bir maddeye karşı allerjiniz ve/veya düzenli olarak kullandığınız bir ilacınız varsa (aspirin, plavix, coumadin, yüksek tansiyon, şeker hastalığı ve psikiatrik hastalıklar için kullanılan ilaçlar vb.)  lütfen doktorunuzu haberdar ediniz.

Sorularınız için;
Prof.Dr.Ahmet Dobrucalı